74:7
Sometimes, the hardest thing is to let something we think are good for us. | Dashboard | +Follow

185 - let the month heals you




Ramadan ke-13.

"Sebab Allah sayang Aimi, Allah bagi ujian yang Aimi rasa Aimi tak dapat go through, tapi Allah dah kuatkan Aimi untuk face it. Bersabarlah, sikit je lagi."

Kata-kata itu, keihklasan itu; lahir dari hati yang inginkan aku tenang. Dari hati yang inginkan aku kembali pada Dia. Dari hati yang inginkan agar aku luah pada Dia. Aku boleh lakukan sesuatu dengan usahaku, tapi Allah sudah mengatur cara hidupku, Allah pengatur cara segala sesuatu. Usaha kerana Allah, doa pada Allah, minta pada Allah, yakin ketentuan Allah. Semua itu bukan cliche, kerana itu adalah sebenar-benar cara. Terima kasih kamu kerana menenangkan hati yang tertekan pilu menghadapi fatrah peperiksaan.

"The best way out is always through." --Robert Frost

Setiap kali datangnya hujan, ia akan kembali berhenti. Setiap kali kita terluka, ia akan kembali sembuh seperti sedia kala. Setiap kali kita melalui malam yang gelap, kita berjumpa pagi yang cerah kembali. Dalam kehidupan, kesabaran bukanlah mengenai penantian. Kesabaran adalah mengenai kemampuan kita untuk tetap dalam sikap kita yang baik ketika dalam perjalanan.

Jangan takut, untuk bangun semula. To try again, to love again, to live again and to dream again. Jangan biarkan pengajaran hidupmu yang susah, mengeraskan hatimu. Life's best lessons are often learned at the worst times and from the worst mistakes. Ada satu masa, kita rasa semuanya tidak menjadi seperti yang diinginkan hati, semuanya tersalah aturan. Tapi, ingatlah, Allah dah ukir laluan hidup kita ni, cantik sangat. Sampai satu tahap, kita terlupa untuk bersyukur.

Yes, life is tough, but you are tougher. You have Allah by your side to hear you. Even if you fall short, keep going. Keep growing. Marilah kita kuat untuk Dia, untuk keluarga, untuk ummah dunia. Bila semuanya rasa susah, ingatilah diri sendiri, no pain comes without a purpose. Teringat kak anith pernah pesan dalam dorm, semua ini ada hikmahnya. Hikmah yang tersembunyi, yang Allah akan buka pada suatu hari nanti.

Yakin dengan Allah, jom! Alhubbu yasud, fallahu wadud -- Love will prevail, for Allah is The Most Loving.



061916
Ramadan Kareem
Ampang



0 comment (s) :

Post a Comment

comment me :)