#162 - Aku biasa sahaja




Bismillahirrahmanirrahim.

Kecewa dengan sangka manusia bahawa aku ini sempurna. Kecewa dengan sangka manusia aku ini luar biasa. Aku bukan siapa-siapa. Aku manusia biasa, dosanya banyak pula. To make mistakes, that is me. I cannot run from the facts that I do make mistakes, I do a sinner. I do hurt when you did that to me. I asked for forgiveness but you just ignored it.

Maafkanlah, rendahkanlah egomu. Rasulullah ujiannya bukan sekadar isu pindah rumah, ia lebih dari itu. Isu Rasulullah besar yakni isu ummah. Namun, Rasulullah sentiasa memaafkan. Aku bukan siapa-siapa. Manusia juga yang hatinya juga ada rasa terkilan atas sikapmu.

Kadang rasa penat dengan persahabatan kita, ya benar lemah sungguh imanku. Tapi aku masih punya iman dan akal yang sedar, aku mohon maaf atas segalanya. Tapi, hati yang pernah terkilan dan luka atas sikapmu ini mengambil masa untuk sembuh. The healing process takes time. Mungkin masanya hanya dua bulan dirumah atau mungkin selama enam tahun perjalanan perjuangan menjadi doktor buat Ummah. Moga kau terbaca.

#SalamRamadhan1436H

Comments

  1. ta suka bila gaduh dengan kawan ;(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan? Moga ikhlas yang terbina hasil persahabatan bertahun, ada impaknya. Maafi sahabatmu, adik yang akak cintai.

      Delete
  2. lalu aku yang terbaca ;)

    Allahumma inna nauzubika min syuruuri anfuskna wa min sayyiaati a'malina. lets keep praying, and praying, moga disejahterakan iman kita terus.

    damailah hati, semoga tabah tak berbelah bahagi. senyum, aman cikimia :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih ukhtuna zakaria. Moga Allah juga limpahkan damai dalam hati. Doaku moga Allah jagamu selalu ❤️

      Delete

Post a Comment

comment me :)